Obchodné podmienky

03.09.2020

Všeobecné obchodné podmienky

Obchodné meno:        SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o.
Sídlo:                              Polárna 6

                                       040 12  Košice
IČO:                               46691715
DIČ:                               2023527506

IČ DPH:                         SK2023527506
Zastúpená:                  Ing. Radoslava Marczellová
Zapísaná:                     v Obchodnom registri Okresného súdu Košice oddiel: Sro, vložka číslo
29935/V

Telefónne číslo:          055/62 229 25, 0903 736 010

e-mail:                           sanitaske@sanitaske.sk

Prevádzka:                  SANITAS – výdajňa zdravotníckych potrieb

                                     Jesenná 9

                                     040 01  Košice

(ďalej len „predávajúci, resp. prevádzkovateľ)

 

Článok I
Úvodné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinností súvisiace s nákupom tovaru v internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.sanitaske.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom internetového obchodu) a kupujúcim. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
  3. Uskutočnením objednávky kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.
  4. Tieto VOP sú prístupné v e-shope na internetovej stránke www.sanitaske.sk a sú platné a účinné odo dňa zverejnenia.
  5. Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia ( SOI ).
    Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
    Inšpektorát SOI pre Košický kraj

    Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65  Košice 1   

Odbor výkonu dozoru 
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55 
fax č. 055/622 46 95 

 

Článok II
Vymedzenie pojmov

  1. Predávajúcim resp. prevádzkovateľom alebo dodávateľom tovarov a služieb e-shopu je spoločnosť SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o., so sídlom Polárna 6, 040 12  Košice.
  2. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a objedná si tovar alebo služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov.
  3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom.
  4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty a služby zverejnené na stránkach e-shopu.
  5. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.
  6. Kúpna cena znamená kúpnu cenu za tovar alebo službu. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady za dodanie tovaru kupujúcemu. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
  7. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
  8. Objednávka znamená kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár predávajúcemu spôsobom uvedeným v týchto VOP. Objednávka je Kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj tovarov a služieb. Neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy sú tieto VOP a záručný a reklamačný poriadok.
  9. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie a telefonickej komunikácie.
  10. Reklamačný poriadok znamená reklamačný poriadok pre nákup tovaru v internetovom obchode vydaný predávajúcim za účelom informovania spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je umiestnený na internetovej stránke www.sanitaske.sk.

Článok III
Spôsob uzatváranie kúpnej zmluvy

  1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“). Objednávka sa stáva pre kupujúceho záväznou jej vyplnením a odoslaním v súlade s bodom 2. tohto článku.
  2. Postup Kupujúceho pri vytvorení objednávky je nasledovný:
    1. Tovar si kupujúci vyberá kliknutím na obrazové zobrazenie konkrétneho tovaru resp. na ikonu „DETAIL PRODUKTU“
    2. V prípade záujmu o tovar klikne kupujúci na ikonu „DO KOŠÍKA“. V prípade, ak má vybraný tovar viaceré prevedenia v tomto kroku si kupujúci zvolí to prevedenie o ktoré prejavuje záujem opäť kliknutím na ikonu „DO KOŠÍKA“. V tejto časti objednávky si Kupujúci zároveň volí množstvo tovaru (počet ks).
    3. Po zobrazení nákupného košíka, v ktorom je uvedený druh Tovaru, množstvo Tovaru, cena za jednotlivý Tovar a cena za všetky Tovary uložené v nákupnom košíku spolu pokračuje kliknutím na ikonu „POKRAČOVAŤ V OBJEDNÁVKE“.
    4. Následne Kupujúci vyplní Kontaktné údaje v rozsahu:
      • Meno a priezvisko kupujúceho
      • Telefón
      • E-mailový kontakt
      • Ulica, číslo domu, mesto, PSČ, štát
    5. V ďalšom kroku je Kupujúci povinný označiť spôsob dopravy a spôsob platby a zároveň je Kupujúci povinný po oboznámení sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami označiť pole na znak súhlasu s ich obsahom
    6.  pokračuje v Objednávke kliknutím na ikonu „OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“.
    7. Ak Kupujúci súhlasí s druhom Tovaru/ov, množstvom Tovaru/ov, cenou za Tovar/y a Všeobecnými obchodnými podmienkami kliknutím na ikonu „OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“ sa stane záväznou.
  3. Kupujúcemu sa po odoslaní Objednávky v E-shope v súlade s bodom 2. tohto článku zobrazí Potvrdenie Objednávky a zároveň mu bude zaslaný automaticky generovaný e-mail s informáciami k Objednávke spolu so Všeobecnými obchodnými podmienkamia s formulárom o odstúpení od Kúpnej zmluvy
  4. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom zobrazenia Potvrdenia Objednávky a doručením automaticky generovaného e-mailu s informáciami k Objednávke. Automaticky generovaný e-mail obsahuje číslo Objednávky a zhrnutie údajov uzavretej Kúpnej zmluvy (DETAIL OBJEDNÁVKY).
  5. Predávajúci je oprávnený kontaktovať kupujúceho aj telefonicky na telefónne číslo uvedené v objednávkovom formulári v záležitostiach týkajúcich sa alebo súvisiacich s objednávkou a / alebo s kúpnou zmluvou.
  6. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
  7. Objednávka, ktorá bola potvrdená predávajúcim je archivovaná za účelom jej splnenia ako aj za účelom ďalšej evidencie a je kupujúcemu prístupná po prihlásení sa do užívateľského účtu.
  8. Vo všeobecnosti je dodávaný tovar riadne zabalený, v demontovanom stave. Kupujúci má pri vybraných druhoch tovaru možnosť voľby medzi dodaním tovaru v demontovanom stave alebo montovanom stave t.j. využitím služby odbornej montáže ponúkanej predávajúcim. V prípade, že sa kupujúci rozhodne využiť služby odbornej montáže ponúkanú predávajúcim je povinný túto požiadavku uviesť pri vytváraní objednávky v kroku podľa tohto článku bodu 2 písm. a), inak na to predávajúci nebude prihliadať. V prípade využitia odbornej montáže ponúkanej predávajúcim sa montáž uskutočňuje priamo u kupujúceho v mieste dodania.
  9. Využitím služby odbornej montáže ponúkanej predávajúcim dochádza medzi predávajúcim a kupujúcim k uzatvoreniu zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, poskytovanie ktorej sa začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od tejto zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby po úplnom poskytnutí služby.
  10. Výslovný súhlas kupujúceho je daný v prípade, ak kupujúci v časti objednávky podľa článku III bodu 2 psím. a) týchto VOP zvolí možnosť využitia služby odbornej montáže ponúkanej predávajúcim.
  11. Vyhlásenie kupujúceho – spotrebiteľa o tom, že bol riadne poučený a vyjadrením súhlasu so začatím poskytovania služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby po úplnom poskytnutí služby je daný tým, že kupujúci odoslaním objednávky vysloví súhlas s týmito VOP.

 

Článok IV
Kúpna cena

  1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
  2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
  3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
  4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
  5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
  6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.

 

Článok V
Platobné podmienky

  1. Platba kúpnej ceny sa uskutočňuje v mene EUR.
  2. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
    1. platba prostredníctvom platobnej karty (platobná brána Tatra banky TatraPay) (pri tejto možnosti platby je Tovar zasielaný Predávajúcim Kupujúcemu až po prijatí úhrady prevodom na IBAN: SK44 1100 0000 0029 2087 8456)
    2. na dobierku pri prevzatí objednaného tovaru od kuriéra
    3. bezhotovostnou platbou prevodom na účet (pri tejto možnosti platby je tovar zasielaný predávajúcim kupujúcemu až po prijatí úhrady prevodom na IBAN: SK44 1100 0000 0029 2087 8456).
  3. Zvolený spôsob zaplatenia kúpnej ceny je po uskutočnení objednávky možné meniť iba so súhlasom predávajúceho.
  4. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v článku IX týchto VOP.

 

Článok VI
Vlastnosti tovaru

  1. Predávajúci prehlasuje, že jasným, zrozumiteľným a jednoznačným spôsobom informuje kupujúceho pred odoslaním objednávky o hlavných vlastnostiach tovaru na príslušnej webovej stránke (www.sanitaske.sk).
  2. Zároveň týmto predávajúci poučuje kupujúceho, že má právo v rámci tejto lehoty na odstúpenie od zmluvy, po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností tovaru.
  3. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností tovaru.

Článok VII
Práva a povinnosti predávajúceho

 

  1. Predávajúci je povinný:
    1. dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
    2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
    3.  bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať  informácie o objednávke vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
    4. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
  2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
  3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.

 

Článok VIII
Práva a povinnosti kupujúceho

 

  1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
  2. Kupujúci je povinný:
    1. prevziať objednaný a dodaný tovar,
    2. zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
    3. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

 

Článok IX
Dodacie podmienky

  1. Tovar je Predávajúcim dodávaný na území Slovenskej republiky a členských štátov EÚ.
  2. Tovar bude kupujúcemu dodaný najneskôr do 30 dní, pričom dodacia lehota začína plynúť nasledovne:
    • dodacia lehota pri tovare, ktorého kúpna cena bude kupujúcim hradená pri prevzatí tovaru, t.j. na dobierku, začína plynúť dňom uzavretia kúpnej zmluvy podľa článku III. týchto VOP, t.j. potvrdením objednávky predávajúcim v zmysle bodu 4. Článku III. týchto VOP
    • v prípade, že kupujúci zvolil iný spôsob úhrady kúpnej ceny za tovar a/alebo službu, t.j. platba prostredníctvom platobnej karty, bezhotovostnou platbou prevodom na účet začína dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej sumy kúpnej ceny na účet predávajúceho
  3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom je kupujúci telefonicky oboznámený predávajúcim. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 14 dní odo dňa, keď bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
  4. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky.
  5. Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru (údaje o spôsobe použitia, montáže, údržby tovaru, nebezpečenstve z nesprávneho použitia, podmienkach uchovávania a skladovania).
  6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
  7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
  8. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
    • rozvozu tovaru v rámci Košíc na adresu uvedenú v objednávke
    • osobne v prevádzke predávajúceho,
    • kuriérskej spoločnosti na adresu uvedenú v objednávke

 

 

Článok X

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

 

  1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon"), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. 
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

 

Článok XI
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho

  1. Odstúpiť od kúpnej zmluvy resp. objednávky môže kupujúci aj predávajúci.
  2. Predávajúci môže odstúpiť od zmluvy, ak si nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu:
    • vypredania zásob
    • nedostupnosti tovaru
    • ak výrobca, dovozca tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo
    • z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo
    • zjavnej chyby v kúpnej cene uvedenej pre tovar na e-shope (t. j. kúpna cena je zjavne iná ako obvyklá cena obdobného tovaru)
    • ak si kupujúci zvolil spôsob platby kúpnej ceny za objednaný tovar na dobierku, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy ak si kupujúci neprevezme objednaný tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný tovar vráti späť predávajúcemu po neúspešnom pokuse o jeho dodanie kupujúcemu. (Predávajúci je v takom prípade oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov na prepravu, ktoré mu vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním objednaného tovaru, vrátane nákladov na balné objednaného tovaru)
    • v prípade, ak si kupujúci zvolí spôsob úhrady kúpnej ceny bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak neobdrží od kupujúceho úhradu kúpnej ceny za objednaný tovar do jedného dňa odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.

Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite po zistení informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy.

  1. Za platné odstúpenie predávajúceho od kúpnej zmluvy sa považuje odovzdanie resp. odoslanie písomného formulára o odstúpení kupujúcemu formou e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v užívateľskom účte alebo objednávkovom formulári kupujúceho.

 

 

 

Článok XII
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom

  1. Súhlasom kupujúceho so VOP a reklamačným poriadkom, ktorý je podmienkou k vzniku objednávky a uzavretiu kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že bol v zmysle týchto VOP a reklamačného poriadku predávajúcim riadne a včas poučený o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy.
  2. Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a ním zakúpený tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy resp. objednávky bez udania dôvodu v súlade v lehote 14 dní od prevzatia tovaru
  3. Kupujúci si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z nasledujúcich spôsobov:
    • písomne v listinnej podobe
    • prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného kupujúcemu spolu s potvrdením prijatia objednávky e-shopom,
    • prostredníctvom zápisu na inom trvanlivom nosiči t.j. zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy na e-mail sanitaske@sanitaske.sk.
  4. Kupujúci je bezodkladne po zaslaní oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy povinný zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy spolu so všetkou dokumentáciou.
  5. Spotrebiteľ je povinný zaslať predávajúcemu tovar prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra alebo odovzdať zakúpený tovar na ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho s označením „Odstúpenie bez uvedenia dôvodu.“ Tovar nám nezasielajte na dobierku! Takýto Tovar nebude prevzatý! Odporúčame Tovar (resp. zásielku) poistiť!
  6. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná ak kupujúci doručil predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho, toto oznámenie odovzdal na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný deň lehoty.
  7. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  8. Tovar, ktorý chce kupujúci v zmysle tohto článku vrátiť musí byť v pôvodnom stave, obale a nesmie byť poškodený. V prípade, ak bude predávajúcemu pri odstúpení kupujúceho od kúpnej zmluvy podľa tohto článku vrátený zakúpený tovar v poškodenom stave, kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru. Predávajúci si v tomto prípade vyhradzuje právo vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za zakúpený tovar zníženú o náhradu škody spôsobenú na objednanom tovare. Pohľadávka predávajúceho na náhradu škody voči kupujúcemu zanikne započítaním oproti pohľadávke kupujúceho voči predávajúcemu na vrátenie kúpnej ceny za zakúpený tovar.
  9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 7 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať kompletný tovar v originálnom obale späť na adresu miesta prevádzky predávajúceho (SANITAS - Výdajňa zdravotníckych potrieb, Jesenná 9, 040 01  Košice) alebo ho osobne odovzdať predávajúcemu v mieste prevádzky spoločnosti (SANITAS - Výdajňa zdravotníckych potrieb, Jesenná 9, 040 01  Košice). Lehota podľa prvej vety tohto sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale, nepoužívaný (okrem prípadu uvedeného v článku VI bod 2 týchto VOP t.j. kupujúci má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností tovaru) a neznečistený. Predávajúci zároveň opätovne upozorňuje kupujúceho na znenie článku VI bod 3 týchto VOP t.j. kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností tovaru.
  10. Po prijatí tovaru spolu so všetkou dokumentáciou a formulárom po uznaní práva, budú kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy spôsobom vyznačeným vo formulári. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci nie je povinný kupujúcemu vrátiť platby pred tým, ako mu je zakúpený tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie zakúpeného tovaru späť predávajúcemu.
  11. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty
  12. V zmysle ust. § 8 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci - spotrebiteľ odstúpil. Od kupujúceho - spotrebiteľa nemôže predávajúci požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nasledujúcich nákladov a platieb:
    • dodatočné náklady (t.j. rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci – spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim (§ 9 ods. 3  zákona č. 102/2014 Z. z.)
    • náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru (§ 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z.)
    • ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby (t.j. cena za službu v zmysle doplnkovej zmluvy podľa článku III bodu 9 týchto VOP).
  13. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
  14. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
      1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
      2. predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
      3. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
      4. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
      5. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
      6. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
      7. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
      8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
      9. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
      10. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
      11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
      12. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  15. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej strane. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa táto od začiatku zrušuje.

 

Článok XIII
Zodpovednosť za chyby tovaru a záruka a uplatnenie reklamácie, sťažností a podnetov

  1. Predávajúci zodpovedá:
    • za to, že objednaný tovar je bez chýb, má požadovanú prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť,
    • za to, že tovar v čase prevzatia kupujúcim má vlastnosti obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu kúpnej zmluvy alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne chyby
    • za chyby, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia kupujúcim.
  2.  Pri použitom tovare nezodpovedá predávajúci za chyby vzniknuté jeho použitím alebo opotrebovaním. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za chyby, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.
  3. Za chyby objednaného tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania, mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.
  4. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na tovar je 24 mesiacov a na použitý tovar je 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  5. Pri vybraných tovaroch je možnosť voľby predĺženej záručnej doby za poplatok.
  6. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
  7. Ak o to kupujúci požiada, vystaví mu predávajúci záručný list k zakúpenému tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
  8. Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u predávajúceho spôsobom uvedeným v Reklamačnom poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP

 

Článok XIV
Ochrana osobných údajov

  1. Kupujúci vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie objednávky.
  2. Predávajúci prehlasuje, že neposkytne osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru a zároveň okrem prípadov vyplývajúcich z týchto VOP.
  3. Predávajúci vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje spracováva výhradne v súlade s NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679, o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov, o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len ako „GDPR“).
  4. Kupujúci má právo kedykoľvek bezplatne požiadať predávajúceho, aby jeho osobné údaje vymazal z databázy.

 

Článok XV
Riešenie spotrebiteľských sporov

  1. Predávajúci týmto v zmysle ust. § 10a ods. 1 písm. k) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov informuje spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
  2. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na sanitaske@sanitaske.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci - spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
  3. Kupujúci - spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  4. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim - spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
  5. Každý kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

 

Článok XVI

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny VOP a reklamačného poriadku, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP a reklamačného poriadku, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú aj reklamačné podmienky.
  3. Tieto VOP sú k dispozícii v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako aj sú zverejnené na internetovej stránke sanitaske@sanitaske.sk.
  4. Tieto VOP vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.12.2020 .

V Košiciach, dňa 01.12.2020

 

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Reklamačné podmienky internetového obchodu (www.sanitaske.sk)
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok

Časť I – úvodné ustanovenia

Článok I

1)       Na účely tohto záručného a reklamačného poriadku:

  1. webovou stránkou elektronického obchodu sa rozumie webová stránka http://www.sanitaske.sk/, ktorú prevádzkuje predávajúci;
  2. kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu s predávajúcim prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu;
  3. kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu, ktorou sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu tovar a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za tovar;
  4. predávajúcim sa rozumie obchodná spoločnosť SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o. so sídlom: Polárna 6, 040 12  Košice, IČO: 46691715, DIČ: 2023527506, IČ DPH: SK2023527506 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice, v oddiele: Sro, vložka číslo:  29935/V;
  5. tovarom sa rozumie zdravotnícka pomôcka, ktorú predávajúci ponúka alebo ponúkal na predaj prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu a ktorej dodanie je predmetom kúpnej zmluvy.
  6. reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Tovar musí byť pri uplatnení reklamácie z hygienických dôvodov čistý resp. vyčistený, nezašpinený.

Článok II

  1. Tento záručný a reklamačný poriadok upravuje otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru. Tvorí neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy a zmluvné strany zaväzuje od okamihu jej uzavretia.
  2. Ak je kupujúcim spotrebiteľ (osoba, ktorá kupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, predovšetkým však nie na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania), použijú sa ustanovenia prvej, druhej a štvrtej časti tohto záručného a reklamačného poriadku.
  3. Ak je kupujúcim podnikateľ (§ 2 odsek 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov), pričom s prihliadnutím na všetky okolnosti je zrejmé, že uzavretie kúpnej zmluvy sa týka jeho podnikateľskej činnosti, použijú sa ustanovenia prvej, tretej a štvrtej časti tohto záručného a reklamačného poriadku. Uzavretie kúpnej zmluvy sa pritom považuje za týkajúce sa podnikateľskej činnosti kupujúceho najmä v prípade, ak v žiadosti o registráciu na webovej stránke elektronického obchodu alebo v objednávke tovaru uvedie údaje, z ktorých vyplýva taký záver (napr. ak uvedie svoje identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty alebo IČO).
  4. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami tohto záručného a reklamačného poriadku.
  5. Otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru, ktoré neupravuje tento záručný a reklamačný poriadok, sa spravujú príslušnými ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok, inak príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných a účinných v Slovenskej republike.

Článok III

  1. Doručovacie údaje predávajúceho v otázkach týkajúcich sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru:

 

reklamačná adresa:

SANITAS – výdajňa zdravotníckych potrieb

Jesenná 9

040 01  Košice

 

alebo

 

adresa elektronickej pošty: sanitaske@sanitaske.sk

 

  1. Doručovacími údajmi kupujúceho v otázkach týkajúcich sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sú každá a ktorákoľvek adresa a adresa elektronickej pošty, ktorú kupujúci uvedie v žiadosti o registráciu na webovej stránke elektronického obchodu alebo v objednávke tovaru.
  2. Písomnosti a veci (vrátane tovaru) týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa zasielajú na reklamačnú adresu predávajúceho podľa odseku 1, na doručovaciu adresu kupujúceho podľa odseku 2, resp. na inú adresu, ktorú zmluvná strana následne preukázateľne oznámi druhej zmluvnej strane;
  1. v prípade predávajúceho postačuje oznámenie prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu. Ak sa takto odoslaná písomnosť vráti odosielateľovi ako nedoručiteľná, považuje sa za doručenú dňom, keď adresát odoprel jej prijatie, resp. prvým dňom odbernej lehoty, počas ktorej si ju adresát nevyzdvihol.
  1. Písomnosti a veci (vrátane tovaru) týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa vždy považujú za doručené aj okamihom ich osobného odovzdania adresátovi, resp. fyzickej osobe, ktorá sa nachádza v prevádzkarni na reklamačnej adrese určenej v odseku 1, ktorá o sebe vyhlási, že je zamestnancom povereným vybavovať reklamácie, ak kupujúci nemá dôvod pochybovať o takom vyhlásení.
  2. Písomnosti týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa môžu zasielať elektronickou poštou, a to na e-mailové adresy podľa odsekov 1 a 2. Odosielateľ môže takto odoslanú písomnosť považovať za doručenú iba vtedy, ak jeho e-mailový klient potvrdí doručenie alebo prečítanie e-mailovej správy adresátom.

 

Článok IV

  1. Kupujúci je vždy povinný dodržiavať povinnosti, požiadavky a podmienky stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, návodom na obsluhu tovaru a záručným listom tovaru, ktoré sa týkajú tovaru, jeho inštalácie a užívania.
  2. Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr, najneskôr do piatich dní po prechode nebezpečenstva škody na tovare.
  3. Kupujúci je povinný reklamovať tovar bez zbytočného odkladu.

 

Časť II - záručný a reklamačný poriadok pre kupujúceho – spotrebiteľa

Článok V

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim.
  2. Predávajúci zodpovedá aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

     

Článok VI

  1. Záručná doba je 24 mesiacov, ak kúpna zmluva, všeobecne záväzný právny predpis, záručný list tovaru alebo informácia na webovej stránke elektronického obchodu neurčujú dlhšiu záručnú dobu. Ak však dlhšiu záručnú dobu určuje záručný list tovaru, ktorého pôvodcom nie je predávajúci, ale výrobca tovaru, jeho dodávateľ alebo iná osoba, od ktorej ho predávajúci obstaral, platí táto dlhšia záručná doba (nad 24 mesiacov) iba po dobu, po ktorú môže uplatniť práva zo záruky tovaru predávajúci.
  2. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.
  3. Doba od uplatnenia reklamácie tovaru až do doby, keď kupujúci bol po skončení opravy povinný prevziať tovar, sa do záručnej doby nepočíta.
  4. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Článok VII

  1. Predávajúci nezodpovedá:
  1. za bežné opotrebovanie tovaru, najmä s ohľadom na jeho životnosť;
  2. za vady tovaru, na ktoré predávajúci preukázateľne upozornil kupujúceho v kúpnej zmluve alebo v ponuke tovaru na webovej stránke elektronického obchodu;
  3. za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako predávajúci a osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, mechanickým poškodením, neodbornou inštaláciou, neodborným zaobchádzaním alebo obsluhou, zanedbaním bežnej alebo vyžadovanej starostlivosti;
  4. za vady tovaru, ktoré sú spôsobené jeho užívaním v nevhodných podmienkach;
  5. za vady tovaru, ktoré sú spôsobené zásahom prírodných síl, živelnou alebo inou vonkajšou udalosťou;
  6. za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako predávajúci a osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, porušením povinností, požiadaviek a podmienok určených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru;
  7. za vady tovaru v iných prípadoch upravených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru.
  1. Právo na záruku zaniká v prípade, že:
    1. k závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
    2. nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    3. neoznámením zjavných vád pre prevzatí tovaru,
    4. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    5. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
    6. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    7. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.

 

 

Článok VIII

  1. Reklamácia tovaru sa považuje za uplatnenú kupujúcim okamihom splnenia oboch nasledujúcich podmienok:
  1. kupujúci reklamuje tovar u predávajúceho, a to osobne v prevádzke predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1, alebo prostredníctvom elektronickej pošty, telefaxom alebo listom. Reklamácia musí obsahovať popis vady tovaru a jej vonkajších prejavov;
  2. kupujúci osobne odovzdá tovar v prevádzke predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 alebo ho doručí na adresu tejto prevádzky, v oboch prípadoch spolu s originálom záručného listu tovaru a aspoň kópiou dokladu preukazujúceho kúpu tovaru u predávajúceho, pričom je povinný zabaliť tovar spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
  1. Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby v jeho prevádzke na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 bol počas celej prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie.
  2. Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených a preukázateľných nákladov, ktoré mu vzniknú v súvislosti s uplatnením zodpovednosti za vady podľa odseku 1 tohto článku
  3. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že podmienka podľa odseku 1 písm. b) sa splní ohliadkou tovaru na mieste, kde sa nachádza, predávajúcim alebo ním určenou osobou.
  4. Ak je v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru určená iná osoba na opravu, ako je predávajúci, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, kupujúci vykoná úkony podľa odseku 1 voči takej inej osobe. Aj v takom prípade môže uplatniť reklamáciu u predávajúceho, predávajúci má však voči nemu právo na náhradu nákladov, ktoré mu vzniknú v dôsledku nutnosti doručenia tovaru osobe určenej na jeho opravu.

Článok IX

  1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní po jej uplatnení. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia; po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  2. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, v doklade o vybavení reklamácie sa musí uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Predávajúci je povinný uhradiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  3. Predávajúci je povinný vydať písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dátumu jej uplatnenia.
  4. V prípade oprávnenej reklamácie, ak dôjde k oprave alebo k výmene tovaru, predávajúci doručí kupujúcemu opravený alebo nový tovar rovnakým spôsobom, akým bol pôvodne dodaný tovar na základe kúpnej zmluvy; predávajúci však vždy znáša všetky náklady s tým spojené. V ostatných otázkach sa použije ustanovenie článku X všeobecných obchodných podmienok.
  5. V prípade neoprávnenej reklamácie je kupujúci povinný osobne prevziať tovar do troch pracovných dní po doručení dokladu podľa odseku 3, a to v prevádzke predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 alebo v prevádzke osoby určenej na opravu tovaru, vždy podľa určenia predávajúceho. Ak sa kupujúci dostane do omeškania so splnením uvedenej povinnosti, predávajúci podľa vlastného, ničím neobmedzeného rozhodnutia uschová tovar vo svojej prevádzke, prípadne na inom vhodnom mieste; je pritom oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov a inej škody, ktorá mu v dôsledku uvedeného vznikne. Ak tovar uschová vo svojej prevádzke, je oprávnený požadovať od kupujúceho aj odmenu za úschovu vo výške 20,- EUR bez DPH za každý aj začatý deň úschovy. Predávajúci vždy oznámi kupujúcemu, kde je tovar uschovaný. Kupujúci je následne povinný osobne prevziať tovar do 14 dní po doručení oznámenia o jeho úschove, na mieste, kde je uschovaný; je pritom povinný zaplatiť predávajúcemu odmenu a náklady podľa tohto odseku, inak je predávajúci oprávnený odoprieť odovzdanie uschovaného tovaru. Ak si kupujúci neprevezme tovar ani v lehote podľa predošlej vety, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

 

Článok X

  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
  2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na kúpnu cenu tovaru alebo závažnosť vady.
  3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
  4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
  5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady ako podľa odseku 4, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
  6. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, aj keď nie sú splnené podmienky podľa odseku 4, ak zásielka obsahuje:
  1. poškodený tovar,
  2. iný počet balenia tovaru, ako bol objednaný,
  3. tovar po dátume exspirácie,
  4. tovar, ktorý nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
  5. tovar bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.

Článok XI

  1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť podľa predošlej vety odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927 (http://www.soi.sk), resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke: http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho- riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s). Kupujúci má právo vybrať si, na ktorý so subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci má právo na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránke: 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=EN.

Časť III - záručný a reklamačný poriadok pre kupujúceho – podnikateľa

Článok XII

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.
  2. Predávajúci zodpovedá aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).

Článok XIII

  1. Záručná doba je šesť mesiacov, ak kúpna zmluva alebo informácia na webovej stránke elektronického obchodu neurčujú inú záručnú dobu. Záručná doba podľa predošlej vety sa však bez ďalšieho predlžuje o dobu, po ktorú môže predávajúci uplatniť práva zo záruky tovaru voči osobe, od ktorej ho obstaral.
  2. Záručná doba začína plynúť od okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho.
  3. Záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho vady, za ktoré zodpovedá predávajúci.

Článok XIV

  1. Predávajúci nezodpovedá:
  1. za bežné opotrebovanie tovaru, najmä s ohľadom na jeho životnosť;
  2. za vady tovaru, na ktoré predávajúci preukázateľne upozornil kupujúceho v kúpnej zmluve alebo v ponuke tovaru na webovej stránke elektronického obchodu;
  3. za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako predávajúci a osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, mechanickým poškodením, neodbornou inštaláciou, neodborným zaobchádzaním alebo obsluhou, zanedbaním bežnej alebo vyžadovanej starostlivosti;
  4. za vady tovaru, ktoré sú spôsobené jeho užívaním v nevhodných podmienkach;
  5. za vady tovaru, ktoré sú spôsobené zásahom prírodných síl, živelnou alebo inou vonkajšou udalosťou;
  6. za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako predávajúci a osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, porušením povinností, požiadaviek a podmienok určených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru;
  7. za vady tovaru v iných prípadoch upravených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru.
  1. Právo na záruku zaniká v prípade, že:
    1. k závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
    2. nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    3. neoznámením zjavných vád pre prevzatí tovaru,
    4. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    5. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
    6. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    7. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.

 

Článok XV

  1. Ak kupujúci neprezrie tovar ani nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare. Ustanovenie článku XVI odsek 1 tým nie je dotknuté.

Článok XVI

  1. Reklamácia tovaru sa považuje za uplatnenú kupujúcim okamihom splnenia oboch nasledujúcich podmienok:
    1. kupujúci reklamuje tovar u predávajúceho, a to osobne v prevádzke predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1, alebo prostredníctvom elektronickej pošty, telefaxom alebo listom. Reklamácia musí obsahovať popis vady tovaru a jej vonkajších prejavov;
    2. kupujúci osobne odovzdá tovar v prevádzke predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 alebo ho doručí na adresu tejto prevádzky, v oboch prípadoch spolu s originálom záručného listu tovaru a aspoň kópiou dokladu preukazujúceho kúpu tovaru u predávajúceho, pričom je povinný zabaliť tovar spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
  2. Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby v jeho prevádzke na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 bol počas celej prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie.
  3. Kupujúci má v prípade oprávnenej reklamácie voči predávajúcemu právo na náhradu účelných a preukázateľných nákladov, ktoré mu vzniknú podľa odseku 1 písm. b).
  4. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že podmienka podľa odseku 1 písm. b) sa splní ohliadkou tovaru na mieste, kde sa nachádza, predávajúcim alebo ním určenou osobou.
  5. Ak je v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru určená iná osoba na opravu, ako je predávajúci, kupujúci vykoná úkony podľa odseku 1 voči takej inej osobe. Voči predávajúcemu môže v takom prípade uplatniť reklamáciu iba s jeho súhlasom; ak sa tak stane, predávajúci má voči kupujúcemu právo na náhradu nákladov, ktoré mu vzniknú v dôsledku doručenia tovaru osobe určenej na jeho opravu.

Článok XVII

  1. Ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, práva kupujúceho z vád tovaru zanikajú, ak neuplatní reklamáciu tovaru do siedmych dní po tom, čo
    1. kupujúci vady zistil;
    2. kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa článku IV odsek 2; alebo
    3. sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do 30 dní od prevzatia tovaru kupujúcim. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.
  2. Ustanovenie § 428 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov sa nepoužije.

Článok XVIII

  1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu tovaru a jeho vady.
  2. Predávajúci je povinný vydať písomný doklad o vybavení reklamácie.
  3. V prípade oprávnenej reklamácie, ak dôjde k oprave alebo k dodaniu náhradného tovaru, predávajúci doručí kupujúcemu opravený alebo náhradný tovar rovnakým spôsobom, akým bol pôvodne dodaný tovar na základe kúpnej zmluvy; predávajúci však vždy znáša všetky náklady s tým spojené. V ostatných otázkach sa použije ustanovenie článku X všeobecných obchodných podmienok.
  4. V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu za stratu času v paušálnej výške 20,- EUR bez DPH za každú aj začatú hodinu prác týkajúcich sa takej reklamácie. Kupujúci je ďalej povinný osobne prevziať tovar do troch pracovných dní po doručení dokladu podľa odseku 2, a to v prevádzkarni predávajúceho na reklamačnej adrese určenej v článku III odsek 1 alebo v prevádzkarni osoby určenej na opravu tovaru, vždy podľa určenia predávajúceho. Ak sa dostane do omeškania so splnením uvedenej povinnosti, predávajúci podľa vlastného, ničím neobmedzeného rozhodnutia uschová tovar vo svojej prevádzkarni, prípadne na inom vhodnom mieste; je pritom oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov a inej škody, ktorá mu v dôsledku uvedeného vznikne. Ak tovar uschová vo svojej prevádzkarni, je oprávnený požadovať od kupujúceho aj odmenu za úschovu vo výške 20,- EUR bez DPH za každý aj začatý deň úschovy. Predávajúci vždy oznámi kupujúcemu, kde je tovar uschovaný. Kupujúci je následne povinný osobne prevziať tovar do 14 dní po doručení oznámenia o jeho úschove, na mieste, kde je uschovaný; je pritom povinný zaplatiť predávajúcemu náhradu za stratu času, odmenu a náklady podľa tohto odseku, inak je predávajúci oprávnený odoprieť odovzdanie uschovaného tovaru. Ak si kupujúci neprevezme tovar ani v lehote podľa predošlej vety, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

Článok XIX

  1. Ak má tovar neodstrániteľné vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu, môže kupujúci:
    1. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar;
    2. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
    3. odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  2. Voľba medzi nárokmi uvedenými v odseku 1 patrí kupujúcemu, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas uplatnenej reklamácii tovaru. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak predávajúci nedodá náhradný tovar v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že ho nedodá, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.
  3. Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku vo včas uplatnenej reklamácii tovaru, postupuje sa rovnako ako v prípade podľa odseku 4.
  4. V prípade iných vád tovaru ako podľa odseku 1, predávajúci ich podľa svojej voľby odstráni opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru. Ak tak neučiní v primeranej dodatočnej lehote s prihliadnutím na povahu tovaru a jeho vady alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že tak neučiní, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.
  5. Do siedmych dní odo dňa prevzatia tovaru je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, aj keď nie sú splnené podmienky podľa odseku 1, ak zásielka obsahuje:
    1. poškodený tovar,
    2. iný počet balenia tovaru, ako bol objednaný,
    3. tovar po dátume exspirácie,
    4. tovar, ktorý nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
    5. tovar bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
  6. Ustanovenia § 436 a 437 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov sa nepoužijú.

Článok XX

  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak tovar včas nereklamoval.
  2. Účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak kupujúci nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal. To však neplatí,
    1. ak nemožnosť vrátenia tovaru v uvedenom stave nie je spôsobená konaním alebo opomenutím kupujúceho;
    2. ak k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru; alebo
    3. ak pred objavením vád kupujúci tovar alebo jeho časť predal alebo tovar úplne alebo sčasti spotreboval alebo ho pozmenil pri jeho obvyklom použití. V tomto prípade je povinný vrátiť nepredaný alebo nespotrebovaný tovar alebo pozmenený tovar a poskytnúť predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z uvedeného použitia tovaru prospech.
  3. Pri dodaní náhradného tovaru je predávajúci oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady kupujúci vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal. Ustanovenia odsekov 1 a 2 platia obdobne.

Časť štvrtá - spoločné a záverečné ustanovenia

Článok XXI

  1. Tento záručný a reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. december 2020
  2. Otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa spravujú reklamačným poriadkom v znení aktuálnom v okamihu odoslania objednávky predávajúcemu. Na webovej stránke elektronického obchodu sa vždy nachádza reklamačný poriadok v najaktuálnejšom znení. Predávajúci zašle kupujúcemu na jeho žiadosť znenie reklamačného poriadku, ktoré bolo aktuálne v čase odoslania jeho objednávky.

 

 

 

Na stiahnutie:
(formular-odstupenie-od-zmluvy.pdf)
(reklamacny-protokol-tlacivo.pdf)
(obchodne-podmienky.pdf)